TRANCE.CZ - Novinky z trance hudby, News from world trance dance music


 

Transmission 21.11.2015 dojmy

41 %
Výborné


18 %
Průměr


18 %
Zklamání


23 %
Nebyl jsem na party


Total votes: 22
Starší ankety

4.11..2008
DAVID NEWSUM - 63B CLERKENWELL ROAD
7SKIES AND STATIC BLUE - CENTRAL PARK
ADAM NICKEY - SLIDER
8 WONDERS - THE RETURN
PUSH - DREAM DESIGNER

Report z Marco V Combi:Nations:II v Amsterdamu
Druhý report z party s Paul Van Dykem
Paul Van Dyk v Praze
  More

DJ Fire - Let The Joy Rise / Midnight In Beijing
Tiësto - Elements Of Life
Simon & Shaker - Plan 9 (from Outer Space)
 

Team
Write to us
Icon
W@P
 
 



Change sending

Od posledního editorialu již uběhla spousta času, a tak je vhodná doba pro menší aktualizaci. Náš web prošel během léta poměrně revoluční proměnou, která už byla zapotřebí. Osobně moc nejsem příznivcem velkých změn, ale v tomto případě se jednalo o posun k lepšímu. Každého jistě potěšily avatary, možnost zasílání soukromých zpráv a přehlednější grafika. Koncekonců, žlutá barva, která je alfou a omegou trance.cz, byla zachována, a tak není důvod si stěžovat. O to, aby se některé diskuse nezvrhly v prachsprostý flame dbají moderátoři z řad veteránů našeho webu. V diskusním fóru se kromě tradičních hudebních témat rozproudila i zajímavá a korektní debata o globálních politických záležitostech a tradicí se stal ID Contest, který nám umožňuje si trochu procvičit paměť. Po okurkové sezóně je opět v plném proudu klubová sezóna a mnohdy je dilematem, na kterou akci zavítat. Zásadním eventem podzimu bude dozajista další díl Transmission s možná nejatraktivnějším line-upem za celou dobu existence této halovky. Na bilanci roku 2008 je poměrně brzo a hodnotit počasí je nevděčné, neboť editorialy se neobměňují příliš často a za pár měsíců bude vše jinak. A protože mě nic duchaplného nenapadá, skončím přáním hodně zábavy na nadcházejících EDM/trance akcích, kde se, doufám, sejdeme v hojném počtu.
Binary, 27.10.2008

Tak se přiznejte, kolikpak znáte DJů s takhle krátkým jménem? Já myslím, že jich moc nebude - většinou si diskžokejové dávají své přezdívky o čtyřech či pěti písmenkách a tak už jen proto je DJ Q jakousi raritou. Navíc se musí tento houseový DJ dělit o své jméno ještě s nestylovým kamarádem, hrajícím převážně polámané beaty (ten si říká pro změnu Q-Bert). Paul Flynn, jak zní jeho skutečné jméno, pochází z Glasgow. Rok 1992 byl jedním z nejdůležitějších mezníků v jeho životě. Tehdy přicestoval do Edinburghu, aby slyšel set od respektovaného a uznávaného Derricka Maye. Tracky Videoclash, Can You Feel It a Sue-o Latino mu ukázaly tu pravou tvář housemusic a donutily ho, aby přestal být pouze pasivním fanouškem a dokázal, že je naladěn na stejnou vlnu a dokáže s lidmi komunikovat přes své vlastní skladby. Debutoval "až" v roce 1994 EPčkem East End Tracks a měl obrovskou kliku. Při hraní v Anglii ti největší velikáni, jakými bezesporu Derrick May a Carl Craig jsou, do svých setů tenhle titul začali zařazovat.

Paul byl samozřejmě nadšen - přirovnává to k pocitu jazzového fanouška jemuž se splní celoživotní sen - seznámí se s Miles Davisem. Derricka Maye měl hodně rád, později v pirátském rádiu NHS (National House Service) hrál skladby, které poznal v jeho setech. Hvězda začala pomalu stoupat vzhůru. Byl požádán další houseovou jedničkou Lil Louisem (kdo by dnes neznal nesmrtelný French Kiss?) o remixovou spolupráci. Tomu se říká kariéra:-). Sám říká, že neví kde se v něm ta potřeba sdělovat lidem své pocity prostřednictvím nějakých poskládaných tónů bere. Do dvanácti let byl obklopen muzikou, na které si ulítávala jeho máma. A tak se bytem, kde Paul vyrůstal linuly takové trháky jako Earth Wind & Fire, George Benson, Gladys Knight - prostě klasické diskotékové vypalovačky 80. let. Jeho prvními deskami však nebyly houseové tracky, ale skladby od hiphopových stálic - Public Enemy, Eric B & Rakim nebo NWA. Láska k hudbě ho však přinutila ke koupi gramofonů, i když ho to stálo těžkou dřinu v podobě brigády s roznášením novin. Vyplatilo se - gramofony koupil a teď už jen zbývalo vyřešit otázku stylu. Americkou scénu vždycky miloval, jeho prvními deskami byly tracky od LFO a Unique 3 a takovým hudebním majákem se stala chicagská scéna. Nezůstává však věrný pouze nekonečnému točení talířem tam a zpátky, ale pokouší se udělat si jméno i jako nový remixér. Díky talentu se to daří a tak byste mohli v jeho telefoním seznámku objevit takové veličiny jako jsou (Ken Ishi, Rinocerose nebo Nick Holder), kdy jejich tracky zcela překopal a dal všanc ukázku toho, jak to cítí on sám. V současné době je Paulova tvorba spojována asi nejvíce s labelem Filter, který se specializuje na klidnější a přitom zvukově hodně propracované skladby.

Glasgowská taneční scéna je však neobyčejně silná a tak si zde po předchozích recenzích labelů Glasgow Underground a Soma představujeme třetího skotského zástupce - výběr labelu Under The Counter. Není nikterak početný co se týče titulů, ale zřejmě podle hesla: "Nejdříve kvalita, až potom kvantita", shrnuje zásluhou právě Paula to nejlepší co se v jejich aktuálním katalogu nachází. Začínám si zvykat na to, že glasgowský zvuk je přeci jen vyjímečný. Nedokážu to přesně specifikovat, ale dneska už bych v nějakém hudebním Riskuj obstál na jedničku a vyhrál bych třeba nový gramofon:-). Začínáme nenápadně a zlehounka, Eddie Matos (ta známější polovina deephouseového projektu Mateo & Matos) zde představuje svoji sólovou tvorbu a to hned dvakrát za sebou. V prvním případě je to skladba Twenty Years Ago, která obsahuje přesně to, co využívají projekty spjaté se sousedním labelem Glasgow Underground. Najdete tu pro GU tradiční nástroje - flétna, kytary, množství perkusí a k tomu všemu jako protiklad - jakási vánoční melodie. Nikam nepospíchající skladba je vzápětí vystřídána už mnohem živější Naughty. Opět ukázka toho, že tvorba současných skotských projektů je postavena více či méně na smyčkových opakováních. Skoro nic se tu neděje a přitom má tahle skladba své osobité kouzlo, které zvýrazňuje trumpetový doprovod. Mám rád sety, které se pomaloučku polehoučku vyvíjí. Paul citlivě skládá podobné tracky za sebou a ty hodně pomalu nabírají na intenzitě, aby v závěru drsně gradovaly. Už u třetí Sunshine Thing můžete vypozorovat, kam jsme se od začátku setu posunuli. Výrazný filtrovaný vokál tuhle celkem rozjetou věc umocňuje - je to ten pravý deep house se vším všudy. V Blue Guitar od projektu Nostalgia používá poprvé DJ Q efekt, který je v současné době hodně v kurzu, ale já se bojím, že tu nezazní naposled.

S tímhle nápadem přišla firma Pioneer a u svých mixážních pultů (mimochodem hodně vysokých cenových relací) vyrobila tzv. Loop. Jde o hudební efekt, kdy po zmáčknutí příslušného tlačítka udělá právě hrající skladba "smyčku" jež projede celým pásmem středů. Efekt je to dobrý, jen by se ho mělo užívat jako šafránu. Dokáže každý set oživit, hříchem je že většina diskžokejů je z něho natolik nadšena, že jím zbytečně plýtvá a tenhle efekt tak ztrácí svoje kouzlo. Také Kevin Mc Kay, polovina projektu Muzique Tropique a známý matador sousedního GU tu má hodně rozdmýchanou skladbu Don´t Turn You Back On Me, ve které nebudete vědět na co se máte soustředit víc. The Wackdaddies, kteří v únoru vydali na tomto labelu své album Fear Of A Wack Planet se představují trackem Wackdaddies Take Cau, na kterém jsou pozoruhodné hlavně patřičně zašuměné efekty jež dodávají skladbě mnohem větší prostor. Sandy Rivera & José Burgos (další zástupci Under The Counter) se zřejmě zhlédli v Bee Gees, protože po Gibbovsku nazpívané vokály skladby No Smoke tuhle partičku 80. let hodně připomínají. Vynikající jsou zvýrazněné přechody. Riveru a Burgose zde potkáme ještě jednou, ovšem My Melodies je o poznání minimalističtější a logicky i nudnější. Obě pochází s celkem rozporuplného alba The Calling. Samotná tvorba DJ Q na tomto výběru ničím nepřekvapí. Je rozdělena do dvou částí. V první z nich - Motormouth (1) se kromě nejmíň po pětadvacátém použitém loopu a filtrovaných vokálech už vůbec nic nového neděje. Motormouth (2) je závěrečným outrem této desky a zaujme snad jen naechovanými hlasy, které vytvářejí prostorové ozvěny.
Zhodnocení: Counteraction je alespoň pro mne takzvaným pocitovým setem. Nesouhlasím s názorem, že deep house je hudba, na které se patřičně nevyřádíte. Je to jeden z mála inteligentních stylů a nemá smysl ho ignorovat jenom proto, že je pomalý a málo dynamický. Stačí si stoupnout na parket, roztáhnout ruce, zaposlouchat se a hudba už si s vámi udělá své. DJ Q nás provedl tím jak to cítí v Glasgow a jeho set je hodně podobný nedávno recenzované Guidance Collection - ta ovšem mapovala spíše americkou taneční scénu. Za mixy mezi jednotlivými tracky má u mě jedničku s hvězdičkou. Pokud nebudete sledovat displej na vašich věžích, mnohdy ani nepostřehnete nástup nové skladby.
Myclick



28.6. 19:58
please neznáte někdo
26.6. 20:13
CityFest 2017
23.6. 14:08
A State Of Trance 2008 - 2017 (Radio Show)
12.6. 19:47
Trancegression Events in Dresden 4.11.2017
5.6. 19:00
Hard Trance někde?

4.5. 11:46
Kde sehnat bílé kalhoty?
1.5. 11:50
Free tracky
5.1. 8:08
Software pro mix a vytváření tracklistu
15.10. 20:08
něco pro zasmání
12.5. 18:46
Taneční publikum dneška?

25.6. 22:59
OUT NOW! Syntouch - Fragments EP [Beyond The Stars Recordings]
21.6. 9:57
OUT NOW! DreamLife - Slave of Love [Beyond The Stars Recordings]
20.6. 22:28
OUT NOW! Arggic - Hover [Trance All-Stars Records]
18.6. 17:38
OUT NOW! Delta IV - Beautiful World [Beyond The Stars Recordings]
18.6. 15:48
OUT NOW! French Skies - Cyborg Punch (incl. Obi Remix) [Liquid Energy Digital]

28.6. 19:40
ATB feat. HALIENE - Pages (Official Video)
27.6. 19:59
Markus Schulz presents Dakota feat. Bev Wild - Running Up That Hill (Official Video)
22.6. 21:37
Armin van Buuren feat. Josh Cumbee - Sunny Days (Official Video)
22.6. 16:01
Pavel Khvaleev feat. Blackfeel Wite & Avis Vox - Lost At Sea (Official Video)
20.6. 15:12
Misja Helsloot - B.O.T.S. (Music video)

4.6. 18:31
CD na prodej
9.1. 13:51
Prodam trance/house/dance vinyly
18.11. 16:53
PRODEJ: Trance vinyly(z let 2000 - 2008)...
21.3. 23:37
Náramky a Torques
5.12. 14:48
Plakát ATB
 
ISSN 1213-7340, © 1999 - 2017 TRANCE.CZ