TRANCE.CZ - Novinky z trance hudby, News from world trance dance music



 

Transmission 21.11.2015 dojmy

41 %
Výborné


18 %
Průměr


18 %
Zklamání


23 %
Nebyl jsem na party


Total votes: 22
Starší ankety

4.11..2008
DAVID NEWSUM - 63B CLERKENWELL ROAD
7SKIES AND STATIC BLUE - CENTRAL PARK
ADAM NICKEY - SLIDER
8 WONDERS - THE RETURN
PUSH - DREAM DESIGNER

Report z Marco V Combi:Nations:II v Amsterdamu
Druhý report z party s Paul Van Dykem
Paul Van Dyk v Praze
  More

DJ Fire - Let The Joy Rise / Midnight In Beijing
Tiësto - Elements Of Life
Simon & Shaker - Plan 9 (from Outer Space)
 

Team
Write to us
Icon
W@P
 
 



Change sending

Od posledního editorialu již uběhla spousta času, a tak je vhodná doba pro menší aktualizaci. Náš web prošel během léta poměrně revoluční proměnou, která už byla zapotřebí. Osobně moc nejsem příznivcem velkých změn, ale v tomto případě se jednalo o posun k lepšímu. Každého jistě potěšily avatary, možnost zasílání soukromých zpráv a přehlednější grafika. Koncekonců, žlutá barva, která je alfou a omegou trance.cz, byla zachována, a tak není důvod si stěžovat. O to, aby se některé diskuse nezvrhly v prachsprostý flame dbají moderátoři z řad veteránů našeho webu. V diskusním fóru se kromě tradičních hudebních témat rozproudila i zajímavá a korektní debata o globálních politických záležitostech a tradicí se stal ID Contest, který nám umožňuje si trochu procvičit paměť. Po okurkové sezóně je opět v plném proudu klubová sezóna a mnohdy je dilematem, na kterou akci zavítat. Zásadním eventem podzimu bude dozajista další díl Transmission s možná nejatraktivnějším line-upem za celou dobu existence této halovky. Na bilanci roku 2008 je poměrně brzo a hodnotit počasí je nevděčné, neboť editorialy se neobměňují příliš často a za pár měsíců bude vše jinak. A protože mě nic duchaplného nenapadá, skončím přáním hodně zábavy na nadcházejících EDM/trance akcích, kde se, doufám, sejdeme v hojném počtu.
Binary, 27.10.2008

Tak dlouho už tuhle desku mám a teprve teď jsem se dostal k tomu, abych na ni napsal recenzi. Byla zkrátka v pořadí a i když nemám tvorbu Fatboye Slima moc rád, oproti minulým album a singlům mě dost citlivě zasáhla. Hlavním magnetem byla klíčová skladba Sunset (Bird Of Prey), ale k tomu až později. Fatboy Slim patří v současné době snad k nejmedializovanějším interpretům taneční hudby a tak nebude na škodu, když si to všechno zopakujeme. Norman Cook se narodil 13. července roku 1963 v anglickém Bromley. I když je tu s námi s touhle roztomilou přezdívkou již pět let, vystřídal za svůj dosavadní život spoustu hudebních převleků a kamufláží, včetně účinkování v různých kapelách. Nejdůležitějším momentem bylo zřejmě jeho hudební dospívání v letech acidu za podpory všudypřítomné extáze. Té se přikládá velká důležitost a hudební experti tvrdí, že pokud by se tyhle pilulky tehdy neobjevily, pohlo by se všechno zcela jiným směrem a taneční hudba by dnes rozhodně nebyla tak populární. "Fatboyovo" první angažmá bylo v kapele Housemartins, kde působil jako hráč na basu. Manchesterská hudební scéna byla vždy hodně silná a už několikrát nás tenhle hudební ostrůvek přesvědčil o svých kvalitách. Některé projekty vydrží svoji činnost provozovat dlouho, některé jsou zase naopak postaveny na filozofii - jedno album a dost. Normanovými přestupními stanicemi se tak postupně stávaly Beats International (když zalovíte v paměti, určitě si vzpomenete na Dub Be Good To Me), Pizzaman jež tvořil s Timem Jefferym a JC Reidem, Mighty Dub Katz a podstatným bylo i jeho účinkování v kapele Freak Power. Vážím si lidiček, kteří díky své hyperproduktivitě a snadné vidině rýžování peněz, nezakládají naslepo jeden projekt za druhým. U Normana je jeho převlékání kabátů založeno na zcela jiném důvodu. Co projekt, to určitá odlišnost stylu. A protože žijeme ve světě nejrůznějších škatulek, není tahle skutečnost vůbec na závadu. Alespoň se nemůžete po vyjití nové desky seknout, protože z 90% autorův rukopis cítíte.

Prvním singlem jeho nového alter ega se stala skladba Everybody Needs A 303. Znalci jistě poznali reakci na nejpoužívanější zařízení ve studiích. Jde o syntezátor, který pro taneční hudbu určoval hodně charakteristický zvuk a který se vedle dalšího - Rolandu 909 stal téměř nesmrtelným (však ho také potřeboval každý:-). Ne vždy však šikovným muzikantům vychází vše podle jejich představ - skladba to byla výborná, ale zřejmě bylo potřeba, aby si lidé na nový pseudonym zvykli. Prozatím propadla, ale díky své nadčasovosti v pohodě zvládla reedici o dva roky později, kdy se jí konečně podařilo stáhnout na sebe zájem publika. Prvním albem bylo Better Living Through Chemistry. Projevuje se zde Normanův obrovský smysl pro detail. Počínaje vynikajícím obalem přes náplň jednotlivých tracků. Neoposlouchané zvuky, inspirace v historii, vlastní ukázková škola samplingu, smyček a zvukových kouzel včetně nových vlastních postupů jež následně začaly vytvářet gro pro styl nový náplní, starý jménem - Bigbeat. Obrovská díra do světa se mu však podařila s albem You´ve Come A Long Way, Baby. Deska našlapaná do poslední vteřiny hodně energickými tracky vrhla na trh, do éteru rádií i na téměř všechny diskotéky naší planety takové pecky jako Rockafeller Skank, Right Here, Right Now nebo Gangster Trippin´. Skladby byly podpořeny špičkovými klipy a pro "Fatboye" to znamenalo jediné. Konečně se dostal na špičku, ale zároveň to (alespoň pro mne) přineslo i stinné stránky - propůjčení skladeb do reklamních kampaní a vyrábění kopií sebe sama. Mám na mysli to, že jak pro skladby následující, tak pro remixová dílka (Corner Shop - Brimful Of Asha, Groove Armada - I See You Baby) platily zajeté bigbeatové formulky a jen zcela vyjímečně sám sebe nekopíroval. Je to zcela podle logiky "Chcete Fatboye - máte ho mít", ale ono se všechno jednou přejí... Na druhou stranu si mohl šéf labelu Skint - Midfield General (potažmo i Sony) mnout ruce, protože Norman jim dokázal vydělat tolik peněz, že ani v těch nejbláznivějších snech to nečekali.

Pořád stejné postupy mě dost nudili a tak jsem Fatboyovu tvorbu zcela ignoroval a přehlížel. Pak se stalo něco neobvyklého. Jednoho dne, někdy v příjemný letní podvečer, jsem zaslechl z éteru svého nejoblíbenějšího rádia skladbu jež mě na dlouhou dobu totálně odrovnala. Hlas zpěváka (až později jsem se dozvěděl, že šlo o posmrtně vysamplovaný zpěv Jima Morrisona) příjemně vyprávěl: "Bird of prey, flying high / in the summer sky, gently passing by...". To vše za podpory příjemných ploch a vůbec celkově hodně dotažené atmosféry, aby výsledkem byl track zcela oproštěn od bigbeatových motivů, s nádechem uvolněných a nadýchaných tranceových vypalovaček. Bylo to pro mě překvapení roku, když jsem se dozvěděl autora tohoto veledíla. Vzhledem k Fatboyově dosavadní tvorbě jsem to opravdu nečekal. Potřeboval jsem tuhle skladbu slyšet několikrát denně a netrpělivě jsem čekal na celé album. To se objevilo v listopadu a rozhodně mělo náročnějším posluchačům co nabídnout. Trošku kontroverzní obal, nezbytná nálepka o nevhodnosti textů a jedenáct nových skladeb k dispozici. Talking Bout My Baby desku začíná jakýmsi beatlesáckým klavírkem, pokračuje přes kontakt skandujícího zpěváka s rozvášněným publikem. Klavír je příjemně filtrován a tahle skladba slouží jako opravdový rozjezd. Za celou dobu bezmála čtyř minut v ní neuslyšíte jediný úder bicích a přesto v sobě má neskutečnou energii. V okamžiku kdy by se mohla ještě více rozjet a já s hrůzou zaslechnu Fatboyův klasický bigbeatový nájezd, je násilně utnuta a hned vystřídána Star 69. Tuhle lehce oplzlou skladbu použil i Josef Sedloň do svého technomixu u prosincového vydání časopisu Tripmag. Je to hodně rozjetá techno věc se spoustou chytrých acidových zvuků, filtrů a strašidelných efektů. Nejlepší je vokálová složka, která se vine v nekonečné smyčce celým trackem, aby ukázala že i hlas se dá využít jako další originální nástroj. Love Life poprvé představuje zpěvačku Macy Gray. Její soulový lehce nakřáplý hlas vytváří i díky jejímu fealingu hodně kolébavý song, plný zajímavých zvratů a momentů. Macy tohle všechno získala z předchozího účinkování v jazzové kapele a je skutečnou mistryní ve svém oboru.

Ya Mama i následující Mad Flava jsou hodně ovlivněny hiphopem. Z toho jsou vykrádány hlasové samply, Fatboy už začíná trochu sklouzávat k bigbeatu a celek doostřuje rozvrzanou kytarou. Pokud se mu něco upřít nedá, pak je to jeho věčné hračičkaření ve studiu a dotahování pro mnohé už značně přeplácaných skladeb. Vše tu má však svůj osobní řád a není tu ani jedna vteřina nazmar, ani nějaké hudební prostoje. Se školou samplingu se můžete seznámit na konci tracku Mad Flava. Opravdu bláznivě poskládané samply jsou šikovně vrstveny přes sebe. Retox je jakási obdoba Star 69, pouze se tu objevuje jiný hlasový úryvek a stařičká disco melodie srovnatelná s francouzskými houseovými retro zásahy. Tak zběsilý konec jsem nečekal, protože to co dokáže z útrob syntezátorů Norman vyhnat ven je nepochopitelné. Čas od času hodně syrový zvuk vezme, pětkrát, šestkrát zopakuje, zastaví, pustí po zpátku, přidá ještě nepříjemnější zvuky a pak drze naváže skladbou, která je ještě našláplejší. Jako by chtěl říct: "Myslíte si, že jsem v osmatřiceti starý? Já vám ještě ukážu, zač je toho loket..." a buší do nás bez milosti těmi nejtěžšími beaty z nejtěžších.

Demons je dalším vokálovým trackem s ochraptěnou Macy. Hodně příjemná skladba, která vyšla jako další singl společně s působivým videoklipem. To nejlepší si Fatboy však nechal nakonec. Song For Shelter má uctyhodných jedenáct minut a věřte mi, že až skončí, budete smutní, že to tak rychle uteklo:-(. Původně krátké samply ze Star 69 jsou zde v celé své kráse a délce. Má je na svědomí Roland Clark, protože pocházejí z jeho singlu I Get Deep. U nahrávání tu vypomáhala velká hvězda Roger Sanchéz a je to cítit. Nejhouseovější track ze všech. Je to hodně příjemná skladba se spoustou změn a zvukových rozjezdů. Počkejte si na závěr, tam kde Fatboy na desce začínal, tam také končí...

Zhodnocení: Fatboye Slima jsem dosud neměl rád. Vadil mi hlavně fakt, že kdykoli se objevil s novou skladbou či remixem, po třech vteřinách jste poznali, kdo je autorem. Tady se představuje v tom nejlepším světle - po bigbeatu ani památky a umíchaný výsledek jež je připraven z nejrůznějších houseových odnoží vás určitě zasáhne. Ode dneška začínám Fatboyovu tvorbu opět vyhledávat! Povšimněte si všech samplů, které dokázal na album vměstnat. Vykrádá opravdu ze všeho, skoro jakoby měl pocit, že všechny desky co má doma prostě vyždímat nestihne...
Myclick



16.10. 20:28
Aly & Fila presents FSOE
15.10. 13:58
Tiesto - Club Life
15.10. 9:00
A State Of Trance 2008 - 2017 (Radio Show)
26.9. 19:36
Transmission 2017
17.9. 14:07
Edmania Trenčín 8.12.2017

12.10. 7:51
Objevil jsem Angelicu S
25.9. 14:35
sázení - ruleta
12.8. 14:46
Free tracky
4.5. 11:46
Kde sehnat bílé kalhoty?
5.1. 8:08
Software pro mix a vytváření tracklistu

14.10. 21:23
OUT NOW! Second Reason - Plexus [TAR#138]
14.10. 21:17
OUT NOW! Iris Dee Jay & Robert Holland feat. Erin - Faster (incl. Type 41 Mixes) [Trance All-Stars Records]
14.10. 20:18
OUT NOW! Startron - Vana Mayhem [Liquid Energy Digital]
11.10. 23:11
New From Coldharbour Recordings: Arkham Knights - Gravity
11.10. 22:43
Paul van Dyk 'I Am Alive' - The New Single Out Now On VANDIT

15.10. 22:51
Petr Vojacek - Shadows (Official Video)
9.9. 13:25
Kyau & Albert feat. Adaja Black - Love Letter From The Future (Official Video)
17.8. 19:38
Styles & Breeze - You're Shining (Official Video)
31.7. 13:02
Milk Inc - Miracle (Official Video)
31.7. 12:59
Sylver - Turn Your Love Around (Official Video)

13.10. 20:15
Prodam trance/house/dance vinyly
12.9. 15:09
sháním náramek Above & Beyond
18.11. 16:53
PRODEJ: Trance vinyly(z let 2000 - 2008)...
21.3. 23:37
Náramky a Torques
5.12. 14:48
Plakát ATB
 
ISSN 1213-7340, © 1999 - 2017 TRANCE.CZ