TRANCE.CZ - Novinky z trance hudby, News from world trance dance music


 

Transmission 21.11.2015 dojmy

41 %
Výborné


18 %
Průměr


18 %
Zklamání


23 %
Nebyl jsem na party


Total votes: 22
Starší ankety

4.11..2008
DAVID NEWSUM - 63B CLERKENWELL ROAD
7SKIES AND STATIC BLUE - CENTRAL PARK
ADAM NICKEY - SLIDER
8 WONDERS - THE RETURN
PUSH - DREAM DESIGNER

Report z Marco V Combi:Nations:II v Amsterdamu
Druhý report z party s Paul Van Dykem
Paul Van Dyk v Praze
  More

DJ Fire - Let The Joy Rise / Midnight In Beijing
Tiësto - Elements Of Life
Simon & Shaker - Plan 9 (from Outer Space)
 

Team
Write to us
Icon
W@P
 
 



Change sending

Od posledního editorialu již uběhla spousta času, a tak je vhodná doba pro menší aktualizaci. Náš web prošel během léta poměrně revoluční proměnou, která už byla zapotřebí. Osobně moc nejsem příznivcem velkých změn, ale v tomto případě se jednalo o posun k lepšímu. Každého jistě potěšily avatary, možnost zasílání soukromých zpráv a přehlednější grafika. Koncekonců, žlutá barva, která je alfou a omegou trance.cz, byla zachována, a tak není důvod si stěžovat. O to, aby se některé diskuse nezvrhly v prachsprostý flame dbají moderátoři z řad veteránů našeho webu. V diskusním fóru se kromě tradičních hudebních témat rozproudila i zajímavá a korektní debata o globálních politických záležitostech a tradicí se stal ID Contest, který nám umožňuje si trochu procvičit paměť. Po okurkové sezóně je opět v plném proudu klubová sezóna a mnohdy je dilematem, na kterou akci zavítat. Zásadním eventem podzimu bude dozajista další díl Transmission s možná nejatraktivnějším line-upem za celou dobu existence této halovky. Na bilanci roku 2008 je poměrně brzo a hodnotit počasí je nevděčné, neboť editorialy se neobměňují příliš často a za pár měsíců bude vše jinak. A protože mě nic duchaplného nenapadá, skončím přáním hodně zábavy na nadcházejících EDM/trance akcích, kde se, doufám, sejdeme v hojném počtu.
Binary, 27.10.2008
 14.8.2002 SmallMagus, Report

Je těžké psát o největší taneční akci v České Republice, která tu kdy byla a nezapomenout přitom na všechny detaily. Tak snad jen pro úplnost začnu tím, co akci předcházelo. Nejvíce můžeme krom sponzorů vděčit agentuře JPA, která nám celý festival přivezla. Ten vyhrával nejrůznější ocenění, jako například největší hudební událost doma v Anglii. Asi všem musí být jasné, že "naše" Creamfields se s těmi v Anglii nedají moc srovnávat, ať už je to počtem vystupujících hvězd, návštěvností, zajištěním atd. Nic to ale nemění na tom, že u nás poprvé vystupovali live Underworld a to po hodně dlouhé odmlce a navíc v době, kdy do světa vypouštějí svojí novou desku "A 100 Days Off". Druhým největším lákadlem byl sám Paul Oakenfold následovaný objevem minulého roku Kosheen a dalšími hvězdami a hvězdičkami. Lineup vskutku na naše poměry naprosto nevídaný a tak jsem poprvé mohl zažít to, čemu se říká plánování podle časového rozvrhu vystupujících hvězd. Nejvíce jsem se s kamarády pohyboval před prvními dvěma pódii World Semtex a Quo Second Outdoor Stage.

Při příjezdu jsme byli navigování na louko-parkoviště, kde už bylo několik desítek aut. To jsme ještě nevěděli, jaké trable nás budou brzy ráno čekat. Po menším občerstvení jsme vyrazili směr hlavní brána. Počasí se k naší spokojenosti povedlo parádně a tak jsme mohli za teplého slunného letního dne pozorovat horu Říp, která majestátně čněla po pravé straně. V samotném areálu ještě moc plno nebylo a tak jsme ho začali procházet. Vláček tu opravdu jezdil, vzadu se dohrávalo fotbalové utkání, hned vedle byl nafukovací bazének se sítí pro volejbal. Všude spoustu stánků s občerstvením, možností vytisknutí fotky z karty vašeho digitálního fotoaparátu a dokonce s možností potisku na tričko. Na hlavní stagei jsme poslouchali postupně skupiny Nana Zorin, Hypnotix a Tata Bojs. Relaxace v trávě na sluníčku byla hodně příjemná, koukal jsem do vytištěného line-upu a plánoval jak si vše co nejlépe rozvrhnout. Nechápu jak si někdo může vůbec dovolit prodávat jednu A4ku line-upu za 10Kč, jak jsem u jednoho stánku viděl. Po skončení vystoupení Tata Bojs, které se mi líbilo ze všech prvních kapel asi nejvíce, jsme zkusili navštívit House Tent stan, kde hrál Josef Sedloň. Neuvěřitelná sauna nás po chvíli donutila změnit místo a vydat se na druhou stage, kde už to roztáčel Michael Burian. Jeho set byl ke konci celkem i pro mě přijatelný, ale stále to byl ten zaběhnutý styl. Hodně slibující nájezdy, nicméně nějaká zajímavá pasáž anebo finále již chyběli.

Na samém pódiu byl další na řadě Timo Maas. Během jeho výstupu už přibylo celkem dost lidí a tak jsem díky tomu, že mi na něho nezbývalo moc času (na první stage se kryl s Kosheen), jsem poslouchal jeho set pozorněji a trochu i tancoval. Začal intrem, ale co jsem stihl, tak ani moc nelituji, že jsem ho neslyšel hrát až dokonce. Před rokem v Kněževsi byl hlavní hvězdou a jeho mix "Dooms night" anebo skladba "Ubik" hodně dobře šlapaly, ale na Creamfields kde byli Underworld, Oakenfold a Kosheen jsem mu moc velkou pozornost nevěnoval. Trochu zklamání, ale čekala mě spousta další skvělé hudby. Přesun k hlavnímu pódiu už nebyla žádná sranda, natož najít dobré místo se slušným výhledem. Lidí, mezi nimi dost cizinců, citelně přibylo a tak nebyla nouze o občasnou tlačenici. Kosheen a hlavně jejich zpěvačka Sian s energickým hlasem rozjely svoje pojetí drum&bassu. Někdo může namítnout, že je to až moc blízko zpívanému popu, ale o to víc lidí se k hudbě Kosheen dostane. Takže celkově to dává zpívaný drum&bass i s občasnými rovnými beaty a prvky triphopu pro širší publikum, než klasický undergroundový drum&bass. Střídaly se jak skladby pomalejší spíše na poslech, tak i rychlejší jako známá Hide U a nebo Catch. V Praze před vystoupením Faithless se mi hodně líbili a to samé platilo i v Roudnici.

Underworld - Karl Hyde a Rick Smith největší hvězdy Creamfields vystupovali po Kosheen a asi tak půl hodinka čekání na jejich nástup byla pro mě z celé akce tou nejtěžší. Dav lidiček se tak napěchoval, že lidi menšího vzrůstu jako já měli co dělat, aby mohli aspoň trochu dýchat čerstvý vzduch. Od neustálého natahování krku mě už pomalu začínalo za ním bolet a když si těsně vedle zapálili tři typové cigarety, tak už jsem chtěl svoje pracně vydobyté místo opustit. Ale jak se říká trpělivost přináší ovoce a po chvíli (občas se mi zdála nekonečná) bylo ze předních řad slyšet výkřiky a jásot. Mezitím na place kmitalo několik techniků a připravovalo vše pro vystoupení. Na kladkách byly vytahovány jakési nafukovací stěny, které po dofouknutí vytvořily dojem několika desítek obrazovek. A pak to už konečně začalo, oba dva jsou na pódiu, nejdříve brnkání na elektronickou kytaru, přidávají se další zvuky a legenda taneční hudby začíná své první vystoupení u nás. Ze živého záznamu na DVD "Everything Everything" jsem byl zvyklý na hodně zajímavé produkce Tomato, což jsem musel u jejich vystoupení na Creamfields oželet. I tak byl zážitek z nich maximální, díky atmosféře která z jejich hudby vyzařuje, dále díky parádnímu výstupu (pohybově i hlasově) Karla Hydea, až po neuvěřitelnou odezvu u publika.
Zazněly jak věci starší "Dark & Long", tak věci novějšího data "King Of Snake", tak i úplné novinky z jejich nového alba naplánovaného na 16. září s názvem "A 100 Days Off". Byla to právě nová skladba "Two Months Off", která mě utvrdila v tom přesvědčení, že Underworld odchodem Darena Emersona vůbec nic na své původní zajímavosti neztratili. Jejich bezesporu největší hit "Born Slippy" zazněl pro někoho překvapivě dost brzo, ale skákat v minimálním prostoru a opakovat slova (wait thing mega, mega) po zpěvákovi, který je jen pár metrů před vámi a bombasticky si svůj výstup užívá, je neuvěřitelná nádhera. Byla místa kdy dav v předních řadách hlas Karla Hydea přeřvával na plné čáře a právě k tomu se váže jeden menší nedostatek celého vystoupení. Už od začátku se mi zdál hlas zpěváka nepoměrně potichu vzhledem k hudbě a byly chvíle kdy jsem měl pocit, že naprosto zaniká, přitom Kosheen měli obě složky naprosto vyrovnané.
Také těsně na začátku to vypadalo na menší technický problém s krátkým výpadkem zvuku. To vše však byla jen nepatrná vada na kráse celkově parádního vystoupení. Nebylo divu, že jsme si pak vytleskali, vykřičeli a vypískali přídavek v podobě jedné skladby navíc. Škoda jen, že se nepřidávalo víc, takový energický song jako Push Upstairs mi chyběl. Celkově jejich vystoupení beru jako naprosto nejlepší live vystoupeni skupiny, které jsem kdy zažil. Tím také potvrzují mé hodnocení coby jedné s předních tanečních skupin.

Po vypotácení z davu, zpocený a trochu už i unavený, jsem zavelel směr druhý stage. Paul Oakenfold zde už jel naplno, různobarevné lasery byly skvělou navigací. Kamarády jsem zanechal vzadu a vydal se těsně pod Oakieho. Kupodivu jsem se dostal až k zábradlí oddělující dav od svatyně dje. Právě v tu dobu se hrál remix pro U2, už to mě utvrdilo v jistotě, že jsem v ten pravý čas na pravém místě. Bylo zábavné pozorovat, tancovat a přitom obdivovat profesionála při jeho práci. Jak plynule přechází z jedné desky na druhou, jak si vychutnává zajímavé pasáže, jak pozoruje lidi a upozorňuje na lidi, kteří ho zvláště pobavili. Skandování "Oakič, Oakič" se neslo chvílemi jak součást celého vystoupení. Hrál asi tak necelých padesát procent trance věci, naprosto neuvěřitelné byla předposlední "Barber's Adagio For Strings" říznutá pro mě neznámou vokálovou skladbou. Už při prvních tónech jako když lidé zapomenou na únavu a nějaká neviditelná síla je donutí si plnými doušky užívat další skvělou skladbu. Nevím čím to, ale Oakenfold mi hrozně moc rychle utekl a určitě bych ještě hodinku navíc bral. Když odcházel, tak ho doprovázel naprosto zasloužený potlesk a jásot, on sepjal ruce a lehce se uklonil a tak se nakonec se všemi rozloučil. Měl jsem nádherný pocit při odchodu k louko-parkovišti a ani jsem si neuvědomoval jak hodně mě bolí chodidla od pantoflí.

Právě teď přišlo šokující vystřízlivění ze super zážitků před pódiem. Jak v několika stovkách aut při naprosté tmě najít ten správný vůz ? A to ještě ostatní kamarádi už v autě dávno byli. Kvůli naprostému zkolabování mobilní sítě jsem byl donucen poprosit několik lidiček s jiným operátorem o zavolání. To se nakonec povedlo a tak vše dobře dopadlo, ale byl jsem svědkem jak několik lidí marně bloudí kolem aut a hledá to svoje. Někteří to možná i vzdali a čekali do ranního rozbřesku. A právě tady padá na hlavy organizátorů první výtka. Naprosté opomenutí očíslování parkovacích míst a aspoň základní osvětlení parkoviště aut. Další věc, že po celkem krátké době už neteče voda na omývání rukou bych celkem přehlédl. Sporné otevírání lahví limonád a vyhazování víček od nich se dalo slušným poprošením klidně vyřešit. Ohledně žetonů už je to spornější, kdo byl prozíravý (tak jako já), tak si jich koupil víc do zásoby a pak nemusel zbytečně čekat dlouhé fronty a nechávat si tak ujít našláplý program festivalu. Dokonce jsem se po vystoupení Underworld, zrovna když byl vidět skvělý ohňostroj chtěl zbavit zbytků žetonů za nápoj a jeden mi přitom chyběl. Mladá prodávající slečna měla pochopení a bez problémů jsem svůj vytoužený nápoj dostal.


Celkově jsem měl pocit, že pořádající agentuře na celé akci velmi záleží a že se snaží vyjít lidem maximálně vstříc. JPA má licenci na pořádání Creamfields celkem na čtyři roky a tak doufám, že ty menší mušky do příštího roku vychytá a přiveze nám ještě více hvězd a třeba i vysněného Armina a nebo Tiësta. Co tedy na závěr ?
Poděkovat JPA, že měla tu velkou odvahu tady tak velký festival vůbec uspořádat a že do budoucna budou jen samé lepší a lepší. Doufám, že se nebudou orientovat jen na jednu velkou akci za rok a že budou pokračovat ve skvělých zaběhnutých akcích v KC Karlov v Benešově.

Zajímavý odkaz: Rozhovor s JPA ohledně Creamfields na techno.cz

Malá diskografie skupiny UNDERWORLD: Underworld zpočátku tvořili tři pánové a to kytarista Rick Smith, zpěvák Karl Hyde a Dj Daren Emmerson, který v roce 2000 od kapely odešel na sólovou dráhu. Ze začátku byli hodně ovlivněni elektronickými průkopníky Kraftwerk. V roce 1994 vychází jejich debut pod dlouhým názvem "Dubnobasswithmyheadman". V roce následujícím vychází sing "Born Slippy", ale není to ještě tak velký hit jak ho známe dodnes. Teprve další rok s novou deskou "Second Toughest In The Infants" se objevuje nová verze Nuxx, která je tou pravou pro kultovní film Transpotting. Je v ní jakási naděje, což přesně vystihuje na konci filmu. Třetí deska s názvem "Beaucoup Fish" vychází až v roce 1999 a rok poté vychází jejich živé album "Everything Everything" a to jak na CD, tak i na DVD. Obsahuje všechny známe skladby a někdy v zajímavých úpravách dvou skladeb v jedné. Pro mě osobně nejlepší live album se skvělou atmosférou, doporučuji i DVD disk s dokonalým záznamem s live vystoupení Underworld a projekcí skupiny Tomato coby druhou kamerou DVD. Tento rok vyjde v září nové album "A 100 Days Off" se singly "Two Months Off" a "Dinosaur Adventure".

Fotografie: Creamfields CZ 2002

Napsat názor do DISKUSE


26.6. 21:56
please neznáte někdo
26.6. 20:13
CityFest 2017
23.6. 14:08
A State Of Trance 2008 - 2017 (Radio Show)
12.6. 19:47
Trancegression Events in Dresden 4.11.2017
5.6. 19:00
Hard Trance někde?

4.5. 11:46
Kde sehnat bílé kalhoty?
1.5. 11:50
Free tracky
5.1. 8:08
Software pro mix a vytváření tracklistu
15.10. 20:08
něco pro zasmání
12.5. 18:46
Taneční publikum dneška?

25.6. 22:59
OUT NOW! Syntouch - Fragments EP [Beyond The Stars Recordings]
21.6. 9:57
OUT NOW! DreamLife - Slave of Love [Beyond The Stars Recordings]
20.6. 22:28
OUT NOW! Arggic - Hover [Trance All-Stars Records]
18.6. 17:38
OUT NOW! Delta IV - Beautiful World [Beyond The Stars Recordings]
18.6. 15:48
OUT NOW! French Skies - Cyborg Punch (incl. Obi Remix) [Liquid Energy Digital]

22.6. 21:37
Armin van Buuren feat. Josh Cumbee - Sunny Days (Official Video)
22.6. 16:01
Pavel Khvaleev feat. Blackfeel Wite & Avis Vox - Lost At Sea (Official Video)
20.6. 15:12
Misja Helsloot - B.O.T.S. (Music video)
18.6. 21:52
Blank & Jones - Glow (Official Video)
15.6. 22:38
David Forbes - Questions Must Be Asked (Official Video)

4.6. 18:31
CD na prodej
9.1. 13:51
Prodam trance/house/dance vinyly
18.11. 16:53
PRODEJ: Trance vinyly(z let 2000 - 2008)...
21.3. 23:37
Náramky a Torques
5.12. 14:48
Plakát ATB
 
ISSN 1213-7340, © 1999 - 2017 TRANCE.CZ